بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران

بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران

دانلود

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران

 

 

 

 

 

 

مقدمه

 عصر امروز، عصر سازمانهای مبتنی بر دانش  است. مدیریت دانش در راستای دستیابی به منابع نوین دانشی، تئوری های نوینی همچون مدیریت دانش جامعه گرا  که هدف آن دستیابی به منابع عظیم دانش مشتریان است را مورد توجه جدی قرار داده است (رتنا و تی ان جی  ،2011). در سال های اخیر، موضوع مدیریت دانش بسیار مورد توجه قرار گرفته و مدیریت دانش، فرصتی را برای سازمان ها فراهم می آورد که با احتمال بیشتری قادر به تشخیص فرصت های پدیدار شده در بازار بوده و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند. مدیریت دانش در ارتباط با بدست آوردن، اشتراک گذاری و بسط دانش مشتریان و با هدف سودرسانی مشترک بین مشتریان و سازمان می باشد.

 

در ادامه به بررسی وضعیت کنونی مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران به بررسی نقش و اثر مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری اشاره شده و با توجه به نظر سنجی انجام شده در میان مدیران و معاونین و کارشناسان (خبرگان) شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران به تحلیل میزان تاثیر عوامل مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته می شود.

 

 

 

کلمات کلیدی:

مدیریت دانش

شعب بانک پاسارگاد

مدیریت ارتباط با مشتری

 

 

 

 

 

 

بیان مساله 

در چند سال گذشته به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی اجتماعی و دولتی بودن نظام بانکی و مهمتر از همه میزان فزونی تقاضا بر عرضه، بانک های کشور متاسفانه مشتری مداری و ارکان آن را مورد بی توجهی قرار داده اند و نتوانسته اند به نحو احسن از بازاریابی نوین استفاده کنند. مردم به علت عدم توجه و بها ندادن به نیازها و خواسته هایشان و ارائه خدمات یکسان و مشابه توسط تمامی شعب بانک های کشور هیچگونه انگیزه ای برای  مراجعه به شعب بانک ها نداشته اند. بانک ها باید پیشاپیش به تجهیز نمودن خود -شناسایی نیازها – توقعات مشتریان و همچنین توجه به وضعیت بازار اهمیت قائل شوند زیرا هر بانکی بتواند زودتر از رقبا این نیازها را شناسایی و برآورده کند در میدان رقابت پیروز خواهد بود. 

 

برای بانک ها ضروری است که مشتریان را به خوبی بشناسند و یک رابطه قوی و مورد اعتماد بین موسسه و مشتریانش ایجاد کنند (تیلور و استنلی،1999). مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش ابزارهای استراتژیک کلیدی برای همه سازمانها به شمار می روند بخصوص در محیط رقابتی امروز، همچنین مدیریت دانش یک موضوع مهم برای پیاده سازی و اجرای مدیریت ارتباط با مشتری است. مدیریت ارتباط با مشتری از مباحثی است که امروزه سازمانها را به دوباره اندیشی در راهکارهای برقراری ارتباط با دامنه وسیع مشتریان و تسخیر این دانش گسترده برانگیخته است اما به جرات می توان به این نکته اشاره کرد که برقراری ارتباط موثر با مشتریان بدون بکارگیری مدیریت دانش امکان پذیر نیست(غلامیان و همکاران،1385).

 

مدیریت ارتباط با مشتری به همه فرآیندها و فناوری هایی گفته می شود که در شرکت ها و سازمان ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات  بهتر به مشتریان بکار می رود. هدف از مدیریت ارتباط با مشتری درک پیش بینی و مدیریت نیازهای مشتریان موجود است و تکنیکی است که یک سازمان قصد دارد به کمک آن سرمایه گذاری اش را پیرامون رفتارهای مشتری مدیریت کند. در محیط رقابتی امروز استفاده از تکنیک مدیریت ارتباط با مشتری در بانکداری برای کسب مشتری و حفظ مشتریان موجود اهمیت پیدا کرده است(سلامی،2008). اصول مدیریت ارتباط با مشتری چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن را برای ارتباط با مشتریان بیان می کند از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی، نگهداری آن در زمان های مختلف. سازمان ها با استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری می توانند چرخه ی فروش را کوتاهتر، وفاداری مشتری را بیشتر و ایجاد روابط نزدیکتر و درآمد بیشتر نمایند، با کمک آن می توان مشتریان موجود را حفظ و مشتریان جدید را جذب نمود. مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی بازرگانی که هدف آن ایجاد و توسعه روابط ارزشمند با مشتری بر اساس دانش است.

 

مدیریت دانش فرآیند توزیع و پخش دانسته های فردی و سازمانی در کل سازمان است که منجر به افزایش بازده و عملکرد کل سازمان می شود(بوکمن ،1998).ابزارهای مدیریت دانش به عنوان عامل اصلی موفقیت شامل کسب و کاربرد مدیریت دانش، انتشار دانش می باشند و همچنین عوامل دیگری همچون عوامل سازمانی، مشتری گرایی، تکنولوژی ارتباط با مشتری می توانند اثرات مستقیم یا غیر مستقیم روی موفقیت CRM داشته باشند. یک اثر غیر مستقیم یک تاثیر در موفقیت CRM است که نه بطور مستقیم بلکه از طریق دیگر عوامل در نظر گرفته شده است(روه و همکاران ،2005؛ اید ،2007؛ چن و چینگ ،2004).

با توجه به مطالب مطرح شده تحقیق حاضر بطور کاربردی به بررسی اثرگذاری و نقش قابلیت مدیریت دانش، متغیرهای سازمانی، تکنولوژی CRM، مشتری گرایی در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری خواهد پرداخت

 

و بدنبال پاسخ به سئوالاتی مانند “اثر مدیریت دانش به عنوان عامل اصلی بر موفقیت کاربرد (اجرا) مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟ آیا عوامل وابسته دیگری هم وجود دارند؟ نقش آن ها در موفقیت ارتباط با مشتری چیست؟” خواهد بود.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول:کلیات پژوهش 6

1-1- مقدمه 7

1-2- تشریح  و بیان مساله 7

1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 10

1-5- سوالات تحقیق 11

1-6- فرضیات تحقیق 12

1-7- – ابعاد مسئله و مدل تحلیلی تحقیق 13

1-7-1- تعریف مدیریت دانش: 13

1-7-4- تعریف تکنولوژی  CRM: 16

1-7-5- تعریف عوامل سازمانی : 17

1-7-6- تعریف مدیریت ارتباط با مشتری: 18

مینگ و چن (2002) فعالیت های CRM را به سه دسته اصلی تقسیم میکند: 19

1-7-7- مدل تحلیلی تحقیق: 19

شکل(1-1) –  مدل تحلیلی موفقیت ارتباط با مشتری (گریدو- مورنو، پادیلا- ملندز،2011) 20

1-9- تعریف واژه ها و اصطلاحات پژوهش 20

 

فصل دوم:مبانی نظری پژوهش 22

2-1- مقدمه 23

2-2- تعاریف و مبانی نظری  مدیریت دانش 25

2-2-1- تعریف دانش 26

شکل (2- 1): زنجیره داده تا خرد (حسن زاده،1386) 32

شکل (2-2): تبدیل داده به دانش (رادینگ،1382) 33

2-2-3- انواع دانش 33

2-2-4- چرخه دانش 37

شکل(2-3) – چرخه دانش 38

2-2-5- تعریف مدیریت دانش: 38

2-2-6- تاریخچه مدیریت دانش 42

جدول (2-1)- تاریخچه مدیریت دانش 43

2-2-7- فرآیند مدیریت دانش و مراحل  مدیریت دانش 44

جدول (2-2)- مراحل مدیریت دانش از دیدگاه کارایانیس 45

2-2-7-1- پردازش دانش 47

2-2-7-2- انتقال دانش  48

2-2-8- تسهیم دانش 49

ماناسکو(2000) چهار مرحله را برای مدیریت دانش شناسایی کرده است: 52

شکل (2-4)- سیستم مدیریت دانش و مولفه های به هم پیوسته آن 56

2-2-9- اصول مدیریت دانش 56

2-2-10- مزایای مدیریت دانش 57

2-2-11- مدل های مدیریت دانش 59

2-2-11-1- مدل هیکس  59

شکل (2-5) – مدل هفت سی (خوانساری،1384) 61

شکل(2-8) : مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش (پرابست و همکاران،2002). 67

جدول 2-3- مراحل و ابزار مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش 69

جدول (2-4)- مروری بر مدل های اصلی مدیریت دانش (افرازه،1384) 71

2-2-12- مبانی زیر ساخت مدیریت دانش 72

شکل 2-9 : مبانی زیرساخت مدیریت دانش (سیوان،2000). 73

2-2-13- ضرورت و اهمیت مدیریت دانش در سازمان ها 75

2-2-15- موانع استقرار مدیریت دانش در سازمانها 77

2-2-15-2- عوامل سازمانی 78

2-3- مدیریت ارتباط با مشتری 80

2-3-1- تعاریف مدیریت ارتباط با مشتری 81

جدول(2-5)- تعاریف مختلف مدیریت ارتباط با مشتری (صلواتی و همکاران،1390) 84

2-3-2- تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری 86

2-3-3- ضرورت و اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری 87

2-3-4- فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری 90

2-3-4-1- شناسایی مشتریان سازمان 90

2-3-5- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری 92

جدول (2-6)- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظرات مختلف 93

2-3-6- اصول مدیریت ارتباط با مشتری 94

2-3-7- مزایای مدیریت ارتباط با مشتری 95

جدول 2-7: مزایای مدیریت ارتباط با مشتری 98

2-3-9- انواع فن آوری های مدیریت ارتباط با مشتری 100

2-3-9-1- مدیریت ارتباط با مشتری در بخش عملیاتی 101

2-3-9-3- مدیریت ارتباط با مشتری در بخش تعاملی 103

2-3-11- دلایل موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری 105

2-3-11-2- بلوغ نرم افزاری سازمان 105

2-3-12- موانع مدیریت ارتباط با مشتری 106

2-3-14- برخی از فاکتورهای ریسک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری 109

2-3-15- پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری 110

2-3-15-1- پیش نیازهای تکنیکی 113

شکل (2-10) : مراحل پیاده سازی CRM از دیدگاه گارتنر 115

2-3-17- مراحل ارائه خدمت در مدیریت ارتباط با مشتری 116

شکل (2-11)- فرآیند پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری 118

2-3-18- نقاط ضعف و قوت مدیریت ارتباط با مشتری در بانکهای ایرانی 118

2-3-19- مدل های CRM 119

جدول(2-8 )- مدل های CRM 121

2-4-1- مدیریت منابع انسانی 122

2-4-2- مدیریت ارشد (رهبری) 126

2-4-3- ساختار سازمانی 127

2-4-3-1- ساختار نظری 128

الف – ساختار مكانیكی 129

ب – ساختار ارگانیكی 129

2-4-3-2- ساختار عملی 129

ساختار عملی را می توان بر اساس بخش های پنج گانه و یا گروه بندی فعالیت های سازمان تقسیم كرد. 129

ب – ساختار عملی بر اساس گروه بندی فعالیت های سازمان 131

جدول 2-9 : انواع ساختار سازمانی (مینتزبرگ،1374) 134

2-5- چهارچوب نظری 136

شکل (2 – 14) – مدل تحلیلی موفقیت ارتباط با مشتری (گریدومورنو، پادیلاملندز،2011) 141

2-6- پیشینه تحقیق 141

2-6-1- پژوهش های خارجی 141

جدول (2-10)- مطالعات انجام شده بر فاکتورهای موفقیت و ریسک مدیریت ارتباط با مشتری وعملکرد آن 144

2-6-2- پژوهش های داخلی 145

 

فصل سوم:روش تحقیق 151

3-1- مقدمه 152

3-2- نوع  پژوهش 153

3-3- جامعه آماری 154

3-4- نمونه آماری 155

3-5- روش جمع آوری اطلاعات 157

3-6- ابزارهای جمع آوری داده ها 157

جدول 3-1 امتیاز بندی سوالها 159

جدول (3-2) : شرح سؤالات پرسشنامه 159

3-7- روایی و پایایی 159

3-7-1- تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه 159

جدول(3-3) : مقدار آلفای کرونباخ 161

3-7-2- تعیین روایی ( اعتبار)  ابزار تحقیق 163

3-7-3- تعیین اعتبارعاملی پرسشنامه 164

جدول (3-4) : نتایج حاصل از بررسی کفایت داده کایزر (KMO) 165

3-8- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 165

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها 167

4-1- مقدمه 168

جدول (4-1)- توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان 168

شکل (4-1)- نمودار دایره ای توزیع فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان 169

جدول(4-2)- توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان 169

شکل (4-2)- نمودار دایره ای فراوانی سن پاسخ دهندگان 170

جدول(4-3)-توزیع فراوانی مربوط به تحصیلات پاسخ دهندگان 171

شکل (4-3)- نمودار دایره ای فراوانی تحصیلات پاسخ دهندگان 172

4-3- آمار توصیفی متغیرها 172

جدول (4-4)-آمار توصیفی متغیرها 172

4-3-1- قابلیت مدیریت دانش 174

شکل(4-4)- مقایسۀ توزیع نمونه گیری متغیرقابلیت مدیریت دانش با منحنی توزیع نرمال 175

4-3-2- مشتری گرایی 176

شکل(4-5)- مقایسۀ توزیع نمونه گیری متغیر مشتری گرایی با منحنی توزیع نرمال 177

4-3-3- تکنولوژی CRM 178

شکل(4-6)- مقایسۀ توزیع نمونه گیری متغیر تکنولوژی CRM با منحنی توزیع نرمال 179

4-3-4- عوامل سازمانی 180

شکل(4-7)- مقایسۀ توزیع نمونه گیری متغیر عوامل سازمانی با منحنی توزیع نرمال 181

4-3-5- موفقیت CRM 182

شکل(4-8)- مقایسۀ توزیع نمونه گیری متغیر موفقیت CRM با منحنی توزیع نرمال 183

4-4- آمار استنباطی: 183

جدول (4-5)- شاخص های ارزیابی برازش کلی مدل 184

4-4-2- حالت تخمین استاندارد مدل 185

شکل (4-9) تخمین استاندارد مدل 186

جدول (4-6)- ضرایب مدل برازش شده 187

 

فصل پنجم:یافته ها، نتایج و پیشنهادات 189

5-1- مقدمه 190

5-2- بانک پاسارگاد در یک نگاه 191

5-3- نتیجه گیری 192

5-3-1- فرضیات پژوهش: 192

 

فهرست منابع 199

منابع لاتین : 201

ضمائم و پیوست ها 206

پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری 207

خروجی های نرم افزاری : 211

 

  • مقاله موانع صادرات مركبات

    مقاله موانع صادرات مركبات دانلود مقاله موانع صادرات مركبات دسته: مدیریت بازدید: 9 بار فرمت فایل: docx حجم فایل: 80 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 70 این مقاله کامل در 70 صفحه تنظیم و ویرایش شده است جهت مشاهده قسمتی از…

  • تحقیق پژوهشی گزارشگری مالی و حسابداری گمرک

    تحقیق پژوهشی گزارشگری مالی و حسابداری گمرک دانلود تحقیق پژوهشی گزارشگری مالی و حسابداری گمرک دسته بندي : علوم انسانی » حسابداری جزئیات و دریافت توضیحات:دانلود تحقیق پژوهشی با موضوع گزارشگری مالی و حسابداری گمرک،در قالب doc و در 45…

  • نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان بافق (واقع در استان یزد)

    نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان بافق (واقع در استان یزد) دانلود توضیحات:- نقشه مدل رقومی ارتفاعی، یکی از مهم  ترین نقشه های پایه می باشد که برای تهیه بسیاری از نقشه ها (شیب، جهت شیب، هم بارش، هم دما،…

  • پاورپوینت درس و کتاب برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات

    پاورپوینت درس و کتاب برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات دانلود دانلود پاورپوینت آشنایی با درس برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات جهت رشته فنی و مهندسی در قالب 144 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • برنامه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده- نسخه 99

    برنامه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده- نسخه 99 دانلود دانلود برنامه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده- نسخه 99،در قالب فایل xls و قابل ویرایش، شامل منوهای:خریدهافروش هاکارفرماهاپیمانکارانوارداتصادراتگزارش نهاییفرضیاتآموزشتوضیحات:یک برنامه برای دو سامانه:✔️منطبق با سامانه صورت معاملات فصلی✔️ورود نامحدود رکورد  …

  • تحقیق آداب و معاشرت اجتماعی

    تحقیق آداب و معاشرت اجتماعی دانلود تحقیق آداب و معاشرت اجتماعی دسته: علوم اجتماعی بازدید: 3 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 16 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 12 خوشرویى و خوشخویى شاید گیراتر از «حسن خلق‏»، واژه‏اى نباشد كه ترسیم…

  • مقاله آموزشی آشنایی با ورزش شنا

    مقاله آموزشی آشنایی با ورزش شنا دانلود مقاله آموزشی آشنایی با ورزش شنا دسته: علوم تربیتی بازدید: 4 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 26 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 13 فرمت فایل DOC مایکروسافت ورد داکیومنت ( قابل ویرایش )چکیدهاکثریت…

  • دانلود پروپوزال مدیریت بررسی ارتباط عملکرد شرکت با الگوی کسب و کار

    دانلود پروپوزال مدیریت بررسی ارتباط عملکرد شرکت با الگوی کسب و کار دانلود عنوان پروپوزال: دانلود پروپوزال مدیریت بررسی ارتباط عملکرد شرکت با الگوی کسب و کار تعداد صفحات:20 پروپوزال کامل و آماده دفاع فرمت ورد قابل ویرایش نگارش حرفه…

  • پرسشنامه چابکی نیروی کار بریاو و همکاران

    پرسشنامه چابکی نیروی کار بریاو و همکاران دانلود این پرسشنامه استاندارد حاوی 7 سوال جهت سنجش ابعاد چابکی نیروی کار که به شرح زیر می باشند، بکار رفته است. پرسشنامه دارایی پایایی و روایی قابل قبول بوده و روش سنجش آن در…

  • افسردگی

    افسردگی دانلود   پرداخت و دریافت فایل برچسب ها: افسردگی

  • پاورپوینت فصل نهم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع تحقيقات بازاريابي

    پاورپوینت فصل نهم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع تحقيقات بازاريابي دانلود دانلود پاورپوینت فصل نهم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع تحقيقات بازاريابي، در قالب  ppt  و در 25 اسلاید، قابل…

  • نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان الیگودرز (واقع در استان لرستان)

    نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان الیگودرز (واقع در استان لرستان) دانلود توضیحات:نقشه ی رستری ارتفاع شهرستان الیگودرز- نقشه مدل رقومی ارتفاعی، یکی از مهم  ترین نقشه های پایه می باشد که برای تهیه بسیاری از نقشه ها (شیب، جهت…

  • تحقیق وندافزایی به ستاکهای ساده فعلی در زبان فارسی نوشتاری و گفتاری معیار

    تحقیق وندافزایی به ستاکهای ساده فعلی در زبان فارسی نوشتاری و گفتاری معیار دانلود تحقیق وندافزایی به ستاکهای ساده فعلی در زبان فارسی نوشتاری و گفتاری معیار دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ و ادبیات جزئیات و دریافت توضیحات:پایان…

  • بررسی عوامل موثربرپرخاشگری دانشجویان

    بررسی عوامل موثربرپرخاشگری دانشجویان دانلود بررسی عوامل موثربرپرخاشگری دانشجویان دسته: روانشناسی بازدید: 6 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 235 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 56 پروژه کارشناسی روانشناسی با عنوان بررسی عوامل موثربرپرخاشگری دانشجویان قیمت فایل فقط 18,700 تومان پس…

  • پروژه و تحقیق-تشریح مولدها و ژنراتورها در ذخیره سازی نیرو- در 60 صفحه-docx

    پروژه و تحقیق-تشریح مولدها و ژنراتورها در ذخیره سازی نیرو- در 60 صفحه-docx دانلود در تولید انرژی الکتریکی مولد الکتریکی یا ژنراتور برقی (به انگلیسی: Electric Generator) به ماشینی گفته می‌شود که از طریق القای الکترومغناطیسیانرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. تبدیل بالعکس انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی…

  • پرسشنامه تاثیر تبلیغات بر جذب مشتریان خدمات بانکداری

    پرسشنامه تاثیر تبلیغات بر جذب مشتریان خدمات بانکداری دانلود   پرداخت و دانلود برچسب ها: پرسشنامه تاثیر تبلیغات بر جذب مشتریان خدمات بانکداری دانلود پرسشنامه تاثیر تبلیغات بر جذب مشتریان خدمات بانکداری تبلیغات جذب مشتریان خدمات بانکداری فرمت Word قابل…

  • پاورپوینت درباره سبک هنری اتوماتیسم

    پاورپوینت درباره سبک هنری اتوماتیسم دانلود   پرداخت و دریافت فایل برچسب ها: پاورپوینت درباره سبک هنری اتوماتیسم

  • پاورپوینت (اسلاید) انواع بازار و محیط بازاریابی

    پاورپوینت (اسلاید) انواع بازار و محیط بازاریابی دانلود پاورپوینت (اسلاید) انواع بازار و محیط بازاریابی دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت جزئیات و دریافت توضیحات:پاورپوینت ارائه کلاسی رشته مدیریت با موضوع انواع بازار و محیط بازاریابی، در حجم 59…

  • اصول بهداشت در فارم های طیور

    اصول بهداشت در فارم های طیور دانلود اصول بهداشت در فارم های طیورتعداد صفحات : 21  عوامل مربوط به بهداشت جهت پیشگیری درگیری گله به بیماری ها در مرغداری ها این مقاله ترجمه ای از دو مقاله بسیار مهم در امر…

  • پاورپوینت حسابداری و داراييهای نامشهود

    پاورپوینت حسابداری و داراييهای نامشهود دانلود دانلود پاورپوینت حسابداري داراييهاي نامشهود جهت رشته حسابداری در قالب 11 اسلاید و با فرمت pptx و با قابلیت ویرایش      مقدمه: هدف‌ اين‌ استاندارد، تجويز نحوه‌ حسابداري‌ داراييهاي‌ نامشهود است‌. مسائل‌ اصلي‌ در…

  • تحقیق رشته روانشناسی - انگیزه تحصیلی در دوره ابتدايي

    تحقیق رشته روانشناسی - انگیزه تحصیلی در دوره ابتدايي دانلود  مقدمه انگیزه تحصیلی عوامل بی انگیزشی راهکار های عملی برای افزایش انگیزه روش های ایجاد انگیزه و ترغیب دانش آموزان به تحصیل آموزش انگیزه چهل نکته درک معلمین، اولیا و…

  • بررسی و تشریح الگوهای رایج هوش معنوی

    بررسی و تشریح الگوهای رایج هوش معنوی دانلود این پایان نامه در مورد هوش معنوی و با عنوان بررسی و تشریح الگوهای رایج هوش معنوی می باشد. والش و وگان ( 2002 ) هوش معنوی را  در برگيرنده مجموعهاي از…

  • دانلود پاورپوینت عکس های تهران قدیم

    دانلود پاورپوینت عکس های تهران قدیم دانلود عنوان پاورپوینت:دانلود پاورپوینت عکس های تهران قدیمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 15پاورپوینت کامل و آماده ارائه  ‌چکیده محتوای فایلفهرست مطالب:سبزه میدانمیدان توپخانهچهارراه کالجونکمیدان آزادیمیدان تجریشخیابان ولیعصرو ...   پرداخت و دانلود برچسب ها:…

  • امکان سنجی تغییر وضعیت معادن متروکه روباز به نواحی گردشگري جهت ایجاد توسعه پایدار در مناطق روستایی

    امکان سنجی تغییر وضعیت معادن متروکه روباز به نواحی گردشگري جهت ایجاد توسعه پایدار در مناطق روستایی دانلود امکان سنجی تغییر وضعیت معادن متروکه روباز به نواحی گردشگري جهت ایجاد توسعه پایدار در مناطق روستایی دانلود پایان نامه رساله امکان سنجی…

  • تبیین منطقه گرایی و تحولات نظریه های منطقه گرایی و همگرایی در آن

    تبیین منطقه گرایی و تحولات نظریه های منطقه گرایی و همگرایی در آن دانلود دانلود تحقیق رشته علوم سیاسی تبیین منطقه گرایی و تحولات نظریه های منطقه گرایی و همگرایی در آن     مقدمه: واژة «همگرایی» در مقابل واژة…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی 89 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی 89 صفحه دانلود این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.        سازمان بهداشت جهانی مهارت های زندگی…

  • مبلمان گیاهی فتوشاپ (flower)

    مبلمان گیاهی فتوشاپ (flower) دانلود مبلمان گیاهی فتوشاپ (flower) دسته: فایلPSD فتوشاپ بازدید: 13 بار فرمت فایل: zip حجم فایل: 2838 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 9 این فایل شامل انواع گل در نرم افزار فتوشاپ میباشد قیمت فایل فقط 2,200…

  • گزارش کارآموزی شرکت تاژ

    گزارش کارآموزی شرکت تاژ دانلود پیشگفتار:در طول دوره کاراموزی در شرکت تاژ با اطلاعات فنی و تجارب ارزشمندی در زمینه های مختلف آشنا شدم ، فعالیت در یک شرکت تولید کننده مواد شوینده که میزان تولیدات و فروش بالایی ،…

  • پاورپوینت تاریخچه صنایع دستی

    پاورپوینت تاریخچه صنایع دستی دانلود دانلود پاورپوینت تاریخچه صنایع دستی جهت رشته صنایع در قالب 17 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       متنوع و متعددی دارد که هر یک از…

  • پاورپوینت آشنایی با کامپوزیت و کاربردهای آن

    پاورپوینت آشنایی با کامپوزیت و کاربردهای آن دانلود عنوان: پاورپوینت آشنایی با کامپوزیت و کاربردهای آن تعداد اسلاید: 33 اسلاید فرمت: پاورپوینت این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان آشنایی با کامپوزیت و کاربردهای آن می باشد که در حجم 33…

  • کارآموزی برپایی ساختمان مرکزي فرهنگسراي معرفت

    کارآموزی برپایی ساختمان مرکزي فرهنگسراي معرفت دانلود دانلود کارآموزی برپایی ساختمان مرکزي فرهنگسراي معرفت 24 ص فرمت pdf قابل ویرایش  کارفرما: امور فرهنگی و اجتماعی شهرداري منطقه 5 تهرانکارآموز: -توضیحات: تیرها قسمتی از ساختمان هاي بتنی میباشند که بار سقف را…

  • جذب گاز

    جذب گاز دانلود جذب گاز دسته: فنی و مهندسی بازدید: 6 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 7776 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 123 جذب گاز قیمت فایل فقط 22,000 تومان پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده…

  • ابداع روش‌های مفید در كلاس درس تاریخ

    ابداع روش‌های مفید در كلاس درس تاریخ دانلود ابداع روش‌های مفید در كلاس درس تاریخ دسته: جزوات درسی بازدید: 8 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 35 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 22 مقدمهمعلم یكی از عوامل اصلی ودارای بخش محوری…

  • طرح توجیهی تولید گوشت شترمرغ

    طرح توجیهی تولید گوشت شترمرغ دانلود دانلود طرح توجیهی تولید گوشت شترمرغ ۱۸ ص فرمت WORD   پرداخت و دانلود برچسب ها: طرح توجیهی تولید گوشت شترمرغ دانلود طرح توجیهی تولید گوشت شترمرغ ۱۸ ص فرمت WORD دسته بندی: کارآفرینی…

  • پاورپوینت مزایای استفاده از سوخت هیدروژنی و منابع انرژی های نو و تجدید پذیر در جهان

    پاورپوینت مزایای استفاده از سوخت هیدروژنی و منابع انرژی های نو و تجدید پذیر در جهان دانلود دانلود پاورپوینت مزایای استفاده از سوخت هیدروژنی و منابع انرژی های نو و تجدید پذیر در جهان جهت رشته مکانیک در قالب 41 اسلاید…